Els Cortins i el Montcau - Els Cortins - Catalan ranges - Spain
Els Cortins i el Montcau

Els Cortins - Catalan ranges - Spain

Des del centre d’interpretació del parc, situat just sota del coll d’Estenalles, prenem la pista asfaltada tallada al trànsit en direcció al Montcau. Al coll d’Estella deixem la pista i agafem el camí del Montcau, que deixem aviat, abans de la pujada al cim, per agafar un sender a l’esquerra que fa un llarg flanqueig fins al coll Sec.

Baixem per la cara N fins que trobem un corriol a l’esquerra que aprofita una feixa de la roca per anar cap a la cara oposada dels Cortins. El camí, sinuós, fa la volta sencera al cim (curta grimpada amb graons metàl·lics) per cercar-ne els passos més fàcils.

Retornem fins a la canal del N del coll Sec i baixem encara uns metres fins a trobar un nou corriol a la dreta que se’n va cap a les codines de sota del Montcau. Un nou flanqueig ens porta a un altre coll, després del qual seguim pel mateix camí, que manté alçada fins al coll d’Eres, des d’on fem el Montcau. En baixem pel camí de la carena SW, que de seguida ens retorna a l’inici del recorregut.

A l’hivern, si fa prou fred, es poden trobar llengües de glaç que creuen el camí.