Cap de Crabes - Els Cantiners d'Amitges - sortida directa - Cap de Crabes - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain
Cap de Crabes - Els Cantiners d'Amitges - sortida directa

Cap de Crabes - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain

GearTascones y friends.

Inici de la via a la dreta de la canal que separa l’agulla inferior de la superior.

L# | IV | | Supera una graonada que s’acaba a un balcó accessible grimpant per una canal herbosa situada a l’esquerra.

L# | IV+ | | S’inicia a la paret que hi ha sobre el balcó, a l’esquerra d’una concavitat. Trobem pitons (n’hi ha algun que belluga) que ens van indicant el recorregut. Després d’un tram vertical girem cap a la dreta per buscar un relleix sobre el qual hi ha dos pitons i un parabolt, després del qual continuem el flanqueig cap a la dreta, per anar a buscar una morro fissurat, que s’acaba a la reunió (pitons), situada sota un sostre, a la dreta del diedre.

L# | V | | Comencem amb un flanqueig a l’esquerra, guiats per pitons, de nou. Al fons del diedre n’hi ha un que ajuda a fer el pas clau, cap a la cara esquerra del diedre. Aleshores comença un estètic diedre per gaudir de l’escalada, de bon protegir. Al capdamunt del diedre hi ha una reunió còmoda amb dos parabolts.

A partir d’aquí la descripció correspon a la sortida directa. La via original se’n va a la dreta a cercar el fil de l’esperó (un pas de V i després màxim III+).

L# | IV | | Seguim per les llastres que tenim al davant, amb tendència a l’esquerra. Fem reunió a un replà situat sota un bloc (cal equipar-la, merlet i friends).

L# | IV | | Continuem cap a l’esquerra, guiats per la forma de la roca fins a entrar a una canal herbosa. En sortim cap a l’esquerra i fem reunió a dos parabolts situats sota una nova canal rocallosa.

L# | III+ | | Remuntem la canal i en sortim cap a la dreta per arribar al cim mateix.

Baixada: Per la cara oposada, primer desgrimpant i després per una successió de canals herboses molt inclinades. Potser hi ha alguna alternativa millor…