Punta Estasen - Esperó Konyosti - Punta Estasen - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain
GearCoinceurs et friends jusqu’au #2, doubler les petites tailles.

Esperó que accedeix a la Punta Estasen per la cara S en 4 llargs més un tram d’aresta de II / III.

Via

L# | IV o V+ | Hi ha dues variants d’entrada. La més elegant (V+) segueix una fissura que parteix una placa força vertical i que permet protegir bé la pujada. L’alternativa (IV) és començar més a la dreta i flanquejar cap a l’esquerra. Totes dues variants conflueixen a un petit diedre que mor a una placa que cal travessar cap a l’esquerra (costa una mica de protegir) per continuar amunt fins a la R1. L# | IV | Aquest llarg, una mica herbós, serveix per acostar-se al fil de l’esperó, per on segueix la via. L# | IV+ | Iniciem el llarg per una marcada fissura que dóna accés a un replà sobre el qual hi ha una nova placa amb una fissura. Un cop superada ens desplacem a l’esquerra per anar a buscar un diedre que s’acaba dalt d’una graonada. L# | | Un marcat diedre que cal superar pel fons. Hi ha un pitó a la dreta del diedre.

Grimpada en ensemble fins a dalt.

Baixada

Carenegem en direcció E fins que veiem pas cap avall a la pala herbosa. Un cop a la pala, seguim cap a l’E per buscar un pas franc cap al camí que ressegueix la base de la paret.

Reunions 1 i 2 equipades amb parabolts. Algun pitó. Roca excellent.