Pic de Noufonts - Pel coll d'en Bernat, tornada pel pas del Porc - Pic de Noufonts - Puigmal - Canigó - Albera - France

Pic de Noufonts - Pel coll d'en Bernat, tornada pel pas del Porc

Pic de les Nou Fonts - Puigmal - Canigou - Albères - France

Anada

Seguim el GR10 en direcció al refugi de l’Orri. Després d’haver creuat el torrent de la Riberola, deixem el GR per seguir en la mateixa direcció pel camí de Núria. El camí està ben traçat i compta amb fites. Seguim dins de la coma tancada per la muralla del pic d’Eina. Guanyem alçada progressivament per atènyer el coll d’en Bernat (2616m). A partir d’aquí pugem per una gropa herbosa (força pendent) per assolir el cim de Noufonts (2861m). Gaudim de la magnífica vista del santuari de Núria, amb el Puigmal al fons.

Tornada

Des del cim, seguim la línia de la carena pel GR11 (abalisat). Baixem al coll de les Noufonts (2652m), seguim fins al pic de la Fossa del Gegant (2799m) i arribem al coll de Noucreus (2796m, nou creus metàl·liques). Deixem el GR11 per seguir la carena cap al N (bonica vista sobre la vall de Carançà) abans de baixar a la fossa del Gegant (2605m). Des d’aquesta depressió cal remuntar al pas del Porc (2665m), únic punt feble de la muralla (marcat amb una fita), que permet baixar per un corredor pendent (llastres i després esbaldragalls) cap a la cubeta inferior. Només resta baixar al llarg de la vall seguint el rierol, sovint sec. Les marques són intermitents. Retrobem el sender de pujada a 19545m, després d’haver creuat el torrent de la Valleta.