Caroux - Aiguille Godefroy - via M2 (cara sw del primer ressalt) - Caroux - Aiguille Godefroy - France
Caroux - Aiguille Godefroy - via M2 (cara sw del primer ressalt)

Caroux - Aiguille Godefroy - France

GearCoinceurs, friends et sangles

Aproximacio

Des-de el parking de Gorges d’Héric], agafar la carretera que sigue cap al tercer pont. Just abans de travessar -ho, localitzar el sender de Charbonniers que sort a la dreta (bé fitat). seguir-ho fins a la desembocadura del barranc de Charbonniers. sembla més bonica pujar per la aresta de Charbonniers, sino remuntar el barranc eponim, a la seva esquerra. un cop al peu de les agulles, localitzar el desplom ocre en la cara (caldra pujarla per la esquerra). arribem a a la pista de les Agulles que seguim a la esquerra abans de trobar unes marques (trianglea taronjes) que permes arribar al peu de la agulle. sortir cap a la dreta fins al inici de la via, marcat per el xifre 3 (per comfirmar).

Via

• Si estem davant del numero 2 hem seguit les marques de laAresta SW] : es possible sortir tot recte (IV, 3 pitons), després arribar al peu del desplom ocre caracteristic per una travessia ascendente cap a la dreta (IV/IV+ molsa potencialment delicat de protegir segón la marxa).
  • Si estem al inici classic, pujar cap al peu del desplom ocre caracteristic.
  • Al peu del desplom des-de una bona plataforma enarborada, arribar al diedre que lo voreja per la esquerra (reunió possible amb arbre o 2 pitons). pujar-ho, llarg fisic amb moltes pitons : 3 pitons permeten sortir en A0 (6a, 5C/A0).
  • arribar al peu del diedre seguint per un llarg fácil pero amb molsa (es aconsellable muntar la reunió al peu del diedre per limitar el fregament).
  • pujar el diedre (algun pitó), sortida fácil pero delicada per la molsa sobre les presas de pie i ma (V+ més aviat fisic).
  • després arribar a una gran plataforma enarborada que ens porta a la Aresta SW].

Descens

Desgrimpar la molt fácil aresta N i arribar a la pista de l’Envers des Aiguilles que es veu abaixo vessant E (agafar a lo més fácil direcció NE). Un cop en la pista - bé marcat i fitada - baixarla cap al S, porta al barranc de Charbonniers (bretxa entre la Viallat i la Déplasse). Des-de llavors, es pot o baixar per aquest barranc (aviat peró desaconsellable con temps humid), o seguir baixant la piste de l’Envers des Aiguillesfins en su cruïlla amb la pista vermella de les agulles se agafem cap a la esquerra. aqui també per un recorregut esportivo (moltes cadenes dins les plaques), ens porta al coll de Bartouyre on trobem el “sentier des Gardes”.

• Via que sembla poc concorreguda perque molta molsa, pero amb pitons dins les dificultats que no semblen globalment tan mal (tampoc es pot fiar molt, vegeu el comentari en gavach de Circus.
  • compte amb les baixadas, delicadas de nit o amb temps humid.