Pic de Sotllo - Cresta W des del refugi de Baborte - Coll de Baborte o de Pedres Blanques - Upper Ariège - Andorra - Spain

Pic de Sotllo - Cresta W des del refugi de Baborte

Coll de Baborte o de Pedres Blanques - Upper Ariège - Andorra - Spain

Pujada

Del refugi de Baborte (vegeu-ne la pàgina] per veure com accedir-hi), pugem pel corriol que passa pels estanys de camí al coll de Baborte (2597m) i després seguim fites per la llomada per arribar sense dificultats al cim (2934m). Baixem cap al N fins al coll de Canedo (2712m) per una carena inclinada, pugem a un cim secundari de 2777m i en desgrimpem (II) per roca descomposta. Seguim carenejant fins a un avantcim, a la baixada del qual tornem a trobar algun pas de II. Arribem al pic dels Estanys (2954m) sense més dificultats.

Seguim crestejant cap a l’E, per terreny fàcil però caòtic. Sovint cal ajudar-se amb les mans si bé de moment encara no passem cap dificultat real. Passem una punta intermitja (2982m) i després, a mesura que ens acostem al Sotllo, passem algunes bretxes delicades. A la primera desgrimpem (II) per terreny descompost i una mica abocat sobre una canal i en sortim (II) per un mur força dret d’una desena de metres de roca millor. La segona, desgrimpem un pas de III exposat en roca discreta per arribar a una bretxa sota una agullola, de la qual acabem de desgrimpar fàcilment per reprendre el fil de la carena. D’aquí endavant ja no hi ha cap gran dificultat fins al cim del Sotllo (3073m).

Baixada

Baixada cap a l’E pel camí] que ve de vall Ferrera. Per la cara W cap a la vall de Broate].

Roca molt discreta, recorregut solitari.