Caroux - Tours Carrées d'Aval et d'Amont - Durandal - Caroux - Tours Carrées d'Aval et d'Amont - France

Caroux - Tours Carrées d'Aval et d'Amont - Durandal

Caroux - Tours Carrées d'Aval et d'Amont - France

GearBagues, un joc complet de tascons i fins al 3 per les friends.

Aproxiamcio # 25min des-de el parking, 10min des-de el 2n pont.

Des-de el parking de Verdier Haut] en la entrada del congost, remuntar les Gorges d’Héric fins al 2n pont, sota el “Rocher Georges Vergues”. entrar aleshores a la dreta dins el barran on corre el Rieutord. el cami no esta molt definit pero agafa en primer lloc la vora dreta, després la vora esquerra del Rieutord (passar a lo més logic). passem davant del inici de la via Desmaison] (nom + quimic sellat al inici) després remuntem una morrena de terra i roques equipats amb passamá, per arribar dins el ample bosc al peu de la cara. vorejar la cara cap amunt fins a la ultima depression de la cara, unes 30 metres abans del ultim contrafort de la Tour Carrée d’Aval recorregut per la’Aresta N] i la Via Dainat]. el inici esta dins aquesta depression, al nivell de una petita roda de blocs (nom escrit discretament al inici).

Voie

L# | |15 m| | Arribar facilment, per una petita aresta, blocs i roques amb molsa, unes 15 metres més amunt, el peu de un gran diedre gris, una mica expraplomat, que forma el angle dreto de la depression. R1, 2 quimics. L# |5b|20 m|1br| Pujar el diedre (4c, un pas de 5b retorçat, 1 quimic) i muntar la reunió unes 20 metres més amunt. R2, 1 quimic, un arbre. L# |5c|25 m|3br| Passar el gros bloc a la dreta a dalt de la reunió (4b) i réstablirse en una petita cornisa. pujar una mica dins una paret vertical a dalt i travessar la esquerra per arribar a una fissura oblica que puja cap a la esquerra en una paret vertical al nivell de la reunió, a dalt de un petit desplom (5a, 1 quimic). Seguir aquesta fissura (5b/c mantingut i expost, 1 quimic) i arribar a dalt de un tram inclinat a prop de la aresta N. R3, arbres. L# |5a|30 m| | Remuntar cap a la dreta, vorejant la aresta N després traveasant molt a la dreta , cap al peu del ressalt vertical seguint. (es pot fer també R3 en aquest nivell, dins un arbre). pujar grosses escamas a la dreta, passar un desplom bé marcat pero net una mica a la esquerra (5a) i seguir per fissuras i un diedre més fácil (4a). restablirse en una petita espatlla i arribar a la dreta de un arbre. R4, arbre. L# |3a|15 m| | Pujar directament en la paret a dalt de la reunió per una petita fissura. després algun ressalt fácil porta al rappel N o al cim.

Descens

La més logica sembla el rappel al N del cim. aquest rappel de 40 m equipat, passamá + 2 quimic) porta dins el barranc N (molt delicat en cas de plutja recente) que el mateix permes passar per el bosc del inici. aquesta baixada es asconsellable si deixem les motxiles abaixo o si volem combinar amb altre via.

Équipament recent (2009) (via reequipat en el marc de la rehabilitacio de les vies de escalada en el Caroux) pero”lleuger”.