Puig dels Tres Vents o de Tretzevents - pel llom SE - Puig dels Tres Vents o de Tretzevents - Puigmal - Canigó - Albera - France
Puig dels Tres Vents o de Tretzevents - pel llom SE

Puig Dels Tres Vents - Puigmal - Canigou - Albères - France

Pujada

L’itinerari comença al final de la pista que ve de Leca i que s’acaba al fons de la vall de Riuferrer. Prenem una antiga pista que surt del petit aparcament del final del tram transitable de pista. Fa una ziga-zaga per dins del bosc i després fa un flanqueig fins a arribar al costat del Riuferrer. El creuem a l’altura d’una bifurcació. Continuem seguint el barranc que ens queda a l’esquerra. Al cap de poca estona hi ha una nova bifurcació. Tornem a girar a l’esquerra per un altre barranc una mica encaixonat.

Segons les condicions d’innivació del barranc és possible progressar pel bosc del marge dret (orogràfic), cercant les zones de menor pendent i més netes d’arbres. En cas de risc d’allaus, cal tenir en compte que aquest barranc és el camí natural d’allaus que comencen al cap de la serra i que corren més d’un quilòmetre.

A mesura que pugem el pendent se suavitza i finament guanyem el llom SE del Tres Vents, aproximadament a l’altura del Tretzevents d’Avall (o Tres Vents d’Avall, d’acord amb l’Institut d’Estudis Catalans. Un cop al llom ja no hi ha pèrdua. Cal seguir-lo fins al cim.

Baixada

Pel mateix itinerari o bé, si l’estabilitat de la neu ho permet, té més interès fer-la per la cara N. Uns metres al SE del cim hi ha una pala que té continuïtat fins al fons de la coma que tanca el Puig del Roc Negre. Un cop feta aquesta part de la baixada, iniciem un llarg flanqueig a la dreta fins a trobar les amples i esplèndides pales que porten de nou cap als barrancs on hem començat la pujada després de creuar el Riuferrer.

L’accés és molt poc transitat. Està en males condicions però amb un cotxe una mica alt es pot fer fins al final. És molt probable que hagueu d’anar baixant del cotxe tot sovint per a apartar rocs.