Tuc de Barlonguèra / Tuc deth Milh - des de Montgarri - Tuc de Barlonguèra / Tuc deth Milh - Couserans - Aran N - Spain
Tuc de Barlonguèra / Tuc deth Milh - des de Montgarri

Pic de Barlonguère / Tuc du Mil - Couserans - Aran N - Spain

Pujada

Des de Montgarri (1647m), seguim a l’E el camí abalisat en direcció al Refugi des Estanhons (Estagnous) fins a creuar l’arriu Porquèr. El creuem i abandonem el sender per entrar en direcció NNE a la vall del barranc deth Milh. Hi ha traces de corriols, però cal anar buscant el pas entre la vegetació Seguim barranc amunt canviant de costat a conveniència fins a un petit circ glacial on hi ha un petit estanyol. Remuntem la darrera pala, ara ja de tartera, fins al coll situat immediatament a l’E del cim. Hi trobem un camí marcat que ens porta fins al cim per un pendent herbós força dret.

Tornada pel tuc dels Tres Comtes

Retornem al peu del cim i seguim la carena divisòria cap a l’E, sense dificultats. Es pot evitar el tuc dera Gireta pel N. Passem un coll on hi ha una fita fronterera força recent però destruïda, on trobem el camí de Montgarri als Estanhons de nou Pugem al SE el tuc dels Tres Comtes. Baixem de nou per l’W cap a la dolina del clot dera Gireta (2442m) per continuar baixant per la vall de l’arriu Heired. El camí surt de la vall per un collet (1983m) i seguim fins a tornar a Montgarri.