Montardo - Pel corredor W del Montardo Petit - Montardo - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain
GearLa corda pot ser útil per al darrer tram, sobretot en cas de poca neu.

Des del Pònt deth Ressèc seguim el camí normal a la Restanca (GR11) o bé remuntem les pales de l’altre costat de l’Arriu dera Restanca. Un cop a la presa, continuem pel camí normal del Montardo fins a arribar al Lac deth Cap deth Pòrt, moment en què comencem a guanyar alçada pel vessant SW del Montardo, en direcció al corredor que queda a la dreta del Montardo, sota el Petit Montardo. Arribem amb esquís fins a l’entrada del corredor. El primer tram té un pendent d’entre 35 i 40º, però es va redreçant progressivament fins que al final el pendent és d’uns 50º. A la darrera part poden aflorar roques en cas de poca neu. Un cop a dalt, sortim a una aresta secundària del Montardo Petit. Fem un flanqueig per la cara SE d’aquest cim fins a trobar terreny menys rocallós per acabar pujant sense dificultats fins al Montardo Petit, des d’on ja només cal baixar al coll que ens separa del Montardo i remuntar la darrera pala, que és força inclinada però no exposada.

La baixada es pot fer pel mateix recorregut. Un cop al capdamunt del corredor, cal baixar-ne a peu els primers 50 m de desnivell fins a una zona on el pendent se suavitza (35º) i on augmenta l’amplada. D’aquí cap avall es pot baixar esquiant (35 - 40º) cap al Lac deth Cap deth Pòrt, des d’on continuem el camí de pujada fins al Pònt deth Ressèc.