Monturull - per la vall de Bescaran, vall del Port Negre i carena NW. Baixada pel Torrent de la Bassa - Monturull - Upper Ariège - Andorra - Andorra

Monturull - Upper Ariège - Andorra - Andorra

En cas que hi hagi prou neu, es pot sortir des del mateix poble de Bescaran. Habitualment, però, es podrà pujar una mica per la pista que entra cap a la vall de Bescaran des de la pista que uneix Bescaran amb Castellnou de Carcolze.

Es segueix la pista fins que creua el Riu de Bescaran. Llavors es continua per la mateixa pista, que segueix cap a la vall del Torrent de Port Negre. La seguim fins que s’acaba i després continuem cap amunt pel fons de la vall, fins a arribar, sense cap dificultat, fins al cim del Pic Negre.

Baixem sense treure les pells fins al Port Negre i remuntem el llom que en direcció SE ens porta directament i sense dificultats fins al Monturull.

La baixada es fa per la cara sud. El primer tram és una mica dret (pendents inferiors a 35º), però de seguida el terreny perd pendent. Cal contiunar fins al fons del Torrent de la Bassa. En arribar al bosc, cal tenir la precaució de mantenir-se lluny del torrent i anar flanquejant a mitja alçada, fins a sortir a la clariana que hi ha a la confluència d’aquesta vall amb la del Torrent de la Valleta. Després ja només cal seguir la pista fins al cotxe.

L’accés fins a trobar la neu amb el cotxe està molt millor des de Bescaran que des de Castellnou de Carcolze