Six Blanc (val Ferret) - Aresta WSW (les marmontains) - Six Blanc (val Ferret) - Valais W - Pennine Alps W - Switzerland

Six Blanc (val Ferret) - Aresta WSW (les marmontains)

Six Blanc (val Ferret) - Valais W - Pennine Alps W - Switzerland

GearCasc aconsellable, piolet util.

Pujada

Des-de el aparcament, seguir la carretera prohibida a les cotxes, en direcció del alpage de Mont Percé (2023 m). seguir per un sender de pastor vora ezquerra de la Dranse de Ferret. Vers 2200 m, desapareixe a poc apoc. agafar al W i arribar a les praderies de Ban Darray. Un cami mes o mnys marcat esn pemres arriabr a la cota 2443. deixar el cami i remuntar petites canyadaes successives fisn ala cota 2621 (direcció WNW). lapiés despres gespes verticles portna al cimdel Grand Six Blanc.

Aqui començan les dificultats. Des-de el Grand Six Blanc, seguir la cresta herbada que asopega contra un ressalt rocos. vorejar la paret a la dreta i arribar aviat al fil de la aresta. ja, el itinerari es fa aeri i moltes vegades expost. seguir en el fil que té diversos queixals fins al cim.

Descens

Miilor vessant SE. pendents herbadas i verticales portan a una canyada. Del punt 2413, arribar per un cami a les praderies de Ban Darray després al itinerari de ida.

L’intégralité de l’arête des Marmontains est constituée d’un rocher médiocre. Course réservée aux habitués du genre… Equipamiento Alpinismo en roca de F a AD Casque recommandé, piolet utile.