Pic de Montalt - des del refugi del Fornet - Pic de Montalt - Couserans - Aran N - France
Pic de Montalt - des del refugi del Fornet

Pic de Montaud - Couserans - Aran N - France

Pujada

Seguim la pista que remunta paral·lela a la Noguera Pallaresa fins al trencall de la borda de Tariou. Passada la borda, remuntem amb idea d’anar a buscar el llom que baixa de l’E procedent del cim. L’anem resseguint fàcilment fins que gira al N, moment en què el pendent creix una mica i la progressió és menys còmoda però possible amb els esquís als peus. Al cap de poc, la carena pren forma d’una pala de 35º de pendent constant durant una vuitantena de metres (zona de sortida d’allaus). Més amunt, el pendent s’ajau i carenegem fàcilment fins al punt culminant.

Baixada

Prenem direcció ENE per agafar el que és la part alta del barranc de Vinyals, primer molt difús, després ja molt evident perquè fa una mica de canal a la part baixa, abans d’arribar a la coma de Vinyals, on el pendent se suavitza. Baixem pel costat dret del barranc. Quan el pendent es fa una mica més suau a tota la base de la piràmide del Montaut, iniciem una llarga diagonal descendent que ens permeti retornar al llom que baixa cap a l’W i per on hem pujat. D’allí desfem el camí cap a la borda de Tariou i cap al refugi del Fornet.

Terreny molt allavós i afectat sovint per allaus de fons. Cal fer molta atenció a la insolació, que és molt important durant tot l’any i que afecta molt l’estabilitat de la neu.