Caroux - Tête de Braque - aresta NE via normal - Caroux - Tête de Braque - France
Caroux - Tête de Braque - aresta NE via normal

Caroux - Tête de Braque - France

GearCintas (120cm), 4-5 dégaines, camalots n° 0.5 à 2 (n.o2 solo para las alternativas de L3 et L6) cuerda 35 m

Aproximació

Des-de el parking de Verdier], seguir la petita carretera de Gorges d’Héric i després de algun centenar de metres , agafar a la ezquerra (algun grao de pedra - marcat de punts vermells) el sender inferior de Cabalet (passa en la escola de escalada el peu de la Tête de Braque). el inici esta 100 m després de la escola, via a la ezquerra de una placa (placa a la dreta del sender). inici després de la via nomenada “L’Os”. Nom de la via escrit en un petit canto enganxat.

Via

L# |3+|35 m| Rampa cap a la ezquerra en II/III orientada NE ; després diedre en III+ (quimics). Reunio amb arbre. L# |4| 35 m| Llarg diedre inclinat en III/III+ (quimics) fins a un arbre que creixo dins el diedre (es pot escalar dins el per restablirse, IV, 1 quimic), passar una petita paret, IV, reunió amb arbre just a dalt. L# |3|35 m| Diversas variants : - o tot recte entre les arbres (III). - o amb una volta a la ezquerra just després del arbre remontant un bonic granit groc fissurat (IV+, molt bonic, es el pas classic). Reunió en una escama al peu de una placa triangular i fisurradas, orientada NNE. L# |4| | Remuntar aquesta placa maca per la fissura diagonal evident cap a la dreta (IV, quimics), i passar tot recte la petita paret vertical de roc vermell que la termina. Reunió amb quimics. Una bonica variant més dificil (IV+) remunta integralment el costat ezquerro de la placa arriba a la mateix reunió (2 pitons en el llarg). L# | 3+ | | 2 variants : - o anar ala ezquerra dins els blocs vermells i negres i remuntar el diedre fracturat (III+, 2 quimics) fins a altra reunió amb quimics. - o (molt més bonic) remuntar la parte vertical en un color vermell just a la ezquerra de la reunió (IV+, 1 pito).

L# |4c/5a | 10 m |1 pito | Remuntar, just a la ezquerra de la reunió,la paret vertical dins una roca vermell molt fracturada, després la placa que la prolonga una mica a la dreta. R5, comu amb la aresta NE (2 quimics). L# |4|25m | També diversas variants : - o pasar completament a la ezquerra de la placa vermell (II/III). - o pasar a la ezquerra de la Tête de Braque dins la placa vermell, per una fissura amb una gambada a la ezquerra en su sortida (IV, 1 quimic), reunió amb arbre. es tracta del pas classic, homogeni en dificultat amb lo resta de la via. - o pujar directament al cim en la petita cara somital de la Tête de Braque (petit desplom molt fisic, V+/VIa, 1 parabolt de 12). Reunió en el cim (quimic). (llarg molt curt) - o contornear abaixo a la dreta el morro de la Tête de Braque, per una travessia horizontal de 12 m (III+, roca negre), després del ninxol on arriba la travessia, sortir per una placa (V) i el diedre que sigue a la dreta (IV+). en compte al fregament. llarg molt bonic.

Descens

arribar a una petita bretxa baixo el cim. La reunió per el rapel esta an la paret a la ezquerra (costat N). baixar, per un rapel de 50 m, es pot trencar en dues (reunio equipadas) si volem evitar enganxar la corda, les dues resalts terminales de la canal N de la Tête de Braque el primer ressalt se desgrimpa molt facilment (II), el segon molt menys (pas de IV/IV+ pujant). baixar a peu aquesta canal que arriba al inici de la via, al sender inferior del Cabalet.

Passa en l’ombra a final de tarda. Les dificultats son poc mantinguts, llargs curts (25 m per terme mitja). Bonica aresta de iniciació. La marxa es fácil de trobar (seguir las traças de passo en la roca). roca maca en L3 i L4 i sempre molt sana. Via semiequipada : pero casi no necessita mes proteccio. dur bagues + cintes expres. per treballer la mental, aquesta via es facil de protegir per no usar les punts.