Pui de Cassibrós - pel pla de Négua - Pui de Cassibrós - Upper Ariège - Andorra - Spain
Pui de Cassibrós - pel pla de Négua

Pui de Cassibrós - Spain

Length20000m
Min / max altitude1000m / 2085m
Main facingNE, N

Bonica combinada de BTT i excursionisme per fer el pui de Cassibrós, que ens guarda bones vistes sobre la vall Ferrera i la coma de Burg per al darrer instant

Pujada

Des d’Arrós prenem la carretera d’Esterri de Cardós. Al dins del poble, la carretera fa un marcat revolt a l’esquerra, d’on surt la pista del pla de Négua, que agafem. Fa una curta baixada fins al barranc i després planeja per iniciar, passat el pont de la Molina, la llarga pujada fins al pla de Négua. Per arribar al pla, deixem la pista principal allà on fa el punt alt i agafem una pista (tanca) a l’esquerra, que en deixa al mateix pla.

Sortim del pla cap a l’W cercant un camí que ressegueix aproximadament la carena, ample però poc marcat, a trams poc visible. Cap al final el pas és evident perquè la carena es fa abrupta pel costat E. El darrer tram és una mica dret, però no té cap dificultat, cal carregar la bici a coll uns 5 minuts fins al cim.

Retorn

Retornem fins al pla de Négua, i al cap de poc d’haver recuperat la pista que surt del pla cap avall, trenquem per un camí que retalla el primer revolt, marcat amb pintura groga. Retallem una segona ziga-zaga de la pista i continuem pel sender, de poc pendent i de bon baixar, fins a la Portella, per on passem de cara S a cara N. Aleshores ve un tram curt però molt tècnic, abans d’arribar a un pla amb pins grossos. Des d’aquí podem fer el pui de Migdia, que és damunt nostre, recuperant la carena i seguint-la cap a l’W fins a sota de la roca que forma el cim, per on grimpem fins al punt alt.

Tornats al pla, continuem baixant pel camí, que ara inicia una diagonal descendent cap a l’E. Just abans d’arribar a un dels revolts de la pista per on hem pujat, el pendent es fa més marcat. Tornem a abandonar la pista uns metres més avall, cap a l’esquerra, pel camí de la Carrua, l’indret per on baixaven els troncs del bosc cap als pobles. Aquest arrossegament dels troncs va produir una erosió que encara es nota, i que fa que bona part del camí sigui una trinxera, que en alguna zona arriba a ser força marcada.

Al cap de poc d’haver pres aquest camí ve un tram de fort pendent, amb una ziga - zaga, i després torna a ser de pendent suau i fàcil. Travessem un ramal secundari de la pista per on hem pujat i seguim en la mateixa direcció. El bosc va transformant-se, deixem enrere l’omnipresència de pins i anem trobant cada cop més bedolls. Tornem a sortir a la pista per on hem pujat, però al cap d’uns 200m tornem a deixar-la pel camí, que retalla una ziga-zaga de la pista. Creuem un últim cop aquesta pista i seguim en direcció NW, el pendent es fa una mica més marcat a mesura que ens atansem al fons de la vall.

Creuem un nou ramal secundari de la pista per on hem pujat i seguim avall pel camí, sempre marcat amb marques grogues. Fem a peu un curt tram intransitable i acabem el camí al pont sobre el barranc d’Esterri a Arrós de Cardós, punt d’inici de la ruta.