Pic de l'Étendard - Vessant NE (via normal - a peu) - Pic de l'Étendard - Grandes Rousses - Arves - France

Pic de l'Étendard - Vessant NE (via normal - a peu)

Pic de l'Étendard - Grandes Rousses - Arves - France

L’ascens per la via normal comença al Col de la Croix de Fer (2064 m) i ascendeix ràpidament fins als 2500 m per un entramat de camins i pistes forestals que et permet escollir en múltiples ocasions l’opció més adient per cadascú, segons es vulgui més pendent o més distància.

Un cop arribat als llacs perdrem una mica d’alçada, fins al Refugi de l’Étendard, i els rodejarem sigui per la riba est o per l’oest (camins força equivalents). Un cop superats arribarem a un segon replà a 2520 m d’alçada on trobem una primera opció per plantar tendes. Des d’aquí el camí es torna força més pedregós fins a arribar al peu de la glacera on trobarem un tercer replà (2680 m) amb petits llocs on bivaquejar entre terreny força pedregós.

Des d’aquí comença la veritable pujada. De seguida assolirem la glacera i el pendent es tornarà força més dur en ascens directe cap al cim (750 m de desnivell en 2,5 km). Sortejarem les esquerdes de la part baixa de la glacera si estan a la vista per començar a guanyar desnivell ràpidament. Després d’un petit descans on el pendent suavitza, una altra rampa novament dura ens farà rodejar unes roques per la seva esquerra amb traça habitualment força ben marcada. El pendent suavitza per últim cop fent-nos apropar, sense arribar-hi, al Col de la Barbarate per atacar tot seguit les rampes finals. La rimaia (3250 m) no suposa normalment cap obstacle, podent-la rodejar fàcilment per la dreta. El pendent es va fent cada cop més pronunciat fins que assolim l’aresta final on, per terreny novament rocós, arribarem al cim sense més dificultats. El descens el podem fer seguint el mateix camí.

Bon cim per iniciar-se en l’alpinisme i en la travessa per glacera.