Puigpedrós de Lanós - Corredor NW - Portella de la Coma d'en Garcia - Upper Ariège - Andorra - France
Min / max altitude1920m / 2842m

Pujada

Des del coll de Pimorent (1920m) remuntem la coma d’en Garcia fins a la portella de la Coma d’en Garcia (2534m). Baixem pel vessant N per atansar-nos al peu del vessant W del Puigpedrós de Lanós. Passem sota l’ample corredor SW (que és el més evident) i arribem flanquejant l’inici del corredor NW (GPS: 31 407138E 4716018N, o vegeu la foto). L’entrada pot no ser evident perquè l’entrada bona pot tenir l’aspecte de canal secundària que mor a l’esquerra. Cal fixar-se que hi ha un “trencall” a mà dreta, que és la canal que hem de seguir.

Remuntem el corredor, que a la dreta (pujant) està delimitat per una aresta molt marcada: primer terç: força rectilini i molt encaixat (35/40°). Un ressalt amb poca neu. segon terç: corb, més ample i menys pendent (35º) fins a un escanyament (45º). darrer terç: 40º amb un escanyament a passar per la dreta. El corredor desemboca immediatament al S del cim N (GPS: 31 407580E 4715864N). Els dos cims del Puigpedrós són molt fàcilment accessibles des de la sortida.

Baixada

• Amb esquís o a peu, per l’itinerari de pujada

• A peu, baixant pel vessant N fins a 2600m i remuntant el morro que baixa del puig de la Coma d’Or i retornant a l’itinerari de pujada.

La part alta de la canal és exposada (dos escanyaments i traçat una mica sinuós i encaixonat). 4.2/ E2 o E3. Pendent mitjà mesurat sobre el mapa: 41°.

Orientació W/NW. Ben protegit del sol durant el matí.

Nota: hi ha dos corredors que remunten la cara W del Puigpedrós per anar a sortir entre els dos cims. Tots dos se solen anomenar NW. Per evitar l’ambigüitat és millor denominar-los SW i NW, fet que en reflecteix millor l’orientació.