Causes - per la font de la Costa - Causes - Couserans - Aran N - Spain

Causes - Couserans - Aran N - Spain

Main facingN, NW, W

Pujada

Remuntem la pista de la font de la Costa fins al final. En aquest punt podem tombar a la dreta i buscar el pas per superar una graonada que fa el vessant W del Causes. Per fer-ho, seguim aproximadament un barranc poc marcat i a la part alta l’abandonem en direcció S per buscar un tram menys pronunciat i menys rocallós. Alternativament, podem continuar una mica cap al N, en direcció a la pala de sota de l’estany de Port, i pujar pel tubet que forma un barranc que baixa de l’estanyol de Flamisella.

En tots dos casos, sortim a una zona de pendent molt més suau que ve d’una petita vall que ens condueix sense dificultats al peu de la cara N del cim. En arribar-hi, ens acostem al coll, sense arribar-hi, i girem al S pel bosc i per terreny dret fins al cim.

Baixada

Pel mateix recorregut o bé podem allargar-lo una mica fent la baixada de la cara NE, una curta i divertida canal que ens porta a l’E del coll. Remuntem una quarantena de metres i retornem a la vall de pujada.