Ghlean an Cairthe - circular des de Glenvale - Glencar - Ireland
Ghlean an Cairthe - circular des de Glenvale

Glencar - Ireland

Pujada

Des d’un punt indefinit de la petita carretera de Glenvale, busquem una petita pista que travessa un parell de camps tancats en direcció N. Passats les dues finques, som a camp obert, al peu del vessant que forma el penya-segat de Ghlean an Cairthe (Glencar). El remuntem de biaix cap a la dreta, passem un xaragall format pel barranc que passa per una osca de la paret i seguim guanyant alçada en diagonal per un camí que s’endevina en el terreny herbós i que ens acosta a la paret. En arribar-hi, el camí ens sorprèn amb unes escales tallades a la roca que fan fàcil accedir a la part alta de la paret.

Superat el graó, anem a buscar terreny més sec que el que hi ha just a sobre de la paret. Passem un parell de petites valls i a la tercera hi trobem les pilones d’un antic telefèric d’una mina. A mà esquerra ens queda un dels edificis, ja quasi del tot enrunat. Passem una altra vall i girem una mica al SW per acostar-nos a una pleta formada per parets de pedra, situada a una mena de balcó entre penya-segats. Passem per terreny més rocallós i, just on s’acaba per l’E un petit estimball, baixem a un nou barranc, anomenat Stuth in Aghaidh an Airde (el barranc que salta a les altures). Més endavant entendrem perfectament el perquè d’aquest topònim.

Remuntem per uns corriols que ressegueixen el penya-segat de sota fins que trobem una nova vall. Sense creuar mai el barranc, busquem un camí que de vegades es fa evident per un canvi de coloració de l’herba que el cobreix respecte la del voltant. Fem unes ziga-zagues fins que arribem a un bosc esclarissat però amb molt de sotabosc i amb força vegetació amb punxes. Passem com podem un curt tram i entrem a la “vall suïssa” (Swiss Valley), on veiem el barranc que salta a les altures, que forma una bona cascada en tota l’altura de la paret. Seguim la vall pel fons en direcció SE fins que trobem un camí ample que gira al S i que baixa decidit fins que troba una petita carretera asfaltada, a tocar d’una casa. L’agafem a l’esquerra fins que trobem la carretera que voreja l’estany. L’agafem en direcció W i tornem fins al punt d’inici per la petita carretera de Glenvale.

Molt desacnosellable en cas de boira.