
Bellmunt - pels colls de Maronta i de Duec
Pujada
Des del final de la urbanització del N de Sant Vicenç de Torelló, seguim per la pista que va cap a les Codines. Deixem a l’esquerra els trencalls del Colomer i de font de Nogueres, i a l’altura de les granges Aníjol, tombem a l’esquerra per una pista que acaba esdevenint un camí que va guanyant alçada per sota de la carena del Castell fins a guanyar-la al S dels Tres Batlles. Uns metres per sota d’aquest cim, prenem un corriol a mà dreta que flanqueja en direcció al coll de Maronta.
El camí passa pel coll però continua carenejant en direcció NE. Després d’una pujada, cal parar compte a agafar un camí que surt a l’esquerra i que baixa encadenant les codines d’un llom cap als quintans de les Valls de Saderra. Creuem el barranc i arribem a una pista que remunta la vall. L’agafem cap a la dreta. Passada la casa de la coma de Saderra, la pista està cada cop en més mal estat i arriba al coll de Duec que és un camí.
Un cop al coll, agafem un camí que surt cap a l’esquerra (direcció W), i que va guanyant alçada pel vessant. Passa un collet secundari entre el vessant i un petit promontori i continua endavant fins a atènyer la serra de Bellmunt. Des d’aquí el camí va carenejant. Passem el puig de Serragrenyada, les antenes i finalment arribem a Bellmunt. El cim pròpiament dit es troba al davant del santuari, a l’altre costat de la placeta.
Baixada
Pel mateix camí.

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.