Caroux - Pilier du Bosc - via classica aresta Nord - Caroux - Pilier du Bosc - France
Caroux - Pilier du Bosc - via classica aresta Nord

Caroux - Pilier du Bosc - France

GearFriends,(con uno o dos ya te vale porque sólo necesitas en el primer largo la próxima vez que vaya indicaré cuales precisamente) cintas, y 2 cuerdas de 50 metros.

Aproximacio

Acces : Pilier du Bosc]. Des-de el “menjador”, remuntar uns 10 metres cap amunt vora esquera després agafar una diagonal a la dreta molt molsa (triangles taronjes, al inici amb numeros escrits 1,2,3,4,5). els triangles portan a una terrassa amb un arbre. Una pedra marcada “Voie normale Directe Blanc” indica el inici de la via aixi com la de la Directe Blanc, el primer llarg es comu a les dues vies.

Via

L# | 5a | 35 m | 3 br | Pujar tot recte cap a altre arbre, després seguir un diedre-corredor equipat amb quimics, delicat al inici. remontar-ho fins al cim. R1, 2 punts amb cadena. (algun metre baixo el ultim quimic, es pot sortir del diedre-corredor a la esquerra, passar la aresta i travessar cap a un arbre : arribem directament a R2 i evitem aixi la pujada i baixada.) L# | | 10 m | | Petit rapel o desgrimpada després travessia. R2, arbre, bloc. (Si triem la variant precedente, quitem aquest “llarg”.) L# | 4b | 20 m | 3 br | Començar directament a dalt de la la llastra gran desenganxada, passar un petit diedre inclinat, després pujar millor a la dreta del fil del pilar poc marcat (aéri). R3 a la esquerra en una petita paret inclinada en un gran diedre, 2 quimics. L# | 4b+ | 35 m | 3 br | Pujar el diedre després del seu flanc dreta fins al cim de un pilar enganxat caracteristic, al peu de la gran placa coronada per el sostre de la Directe Blanc reunió (de la Directe Blanc) intermedia possible. Per un petit pas, arribar i seguir el fil de la aresta que limita esta placa a la esquerra, per muntar la reunió a dalt del diedre inclinat a la esquerra de la aresta. R4, 2 quimics, massa amunt). (també es pot quedar dins el diedre a la esquerra, pero es menys aéri, o pujar directament a la aplca fácil damunt de la reunió de la Directe Blanc : el problema, es que la roca es maca por tot arreu !). L# | 4a | 30 m | 3 br | Passar el petit desplom que tanca el diedre, pujar dins la paret damunt, tirant una mica a la esquerra amunt per arribar a una petita bretxa en el esperó N (variant directa amb vells pitons a la dreta). R5, 2 quimics. L# | 3a/b | 40 m | 1 br | Pujar una miqueta cap a la dreta seguint més o menys els petits ressalts del fil del esperó (passos tu mateix) i sortir al cim. R6, 2 químics.

Descens

després de passar el gros bloc enganxat de dalt de la xemeneia S, seguir la marxa marcada amb triangles taronjes, que vorejem al inici les ultimes petites torres per la esquerra, arribem al replá somital i baixem dins el barranc vorejant al SE la Agulla de Marcel. No perdre abaixo les dues travessias molt netas cap a la dreta (una mica de grimpada fácil) que ens porta al peu del Pilier du Bosc.

Roca maca i molt de ambient. no desmoronarse per el inici del diedre canal del primer llarg que es el pas el menys facil de la via.