Refugi de Juclar - del refugi de Juclar a la cabana de Rebèna - Estanys de Fontargenta - Upper Ariège - Andorra - France
Refugi de Juclar - del refugi de Juclar a la cabana de Rebèna

Étangs de Fontargente - Upper Ariège - Andorra - France

Baixem del refugi de Juclar cap a la vall d’Incles seguint la vall de Juclar. Arribem a l’aiguabarreig dels rius de Manegor i de Juclà, a partir d’on seguim el primer, en direcció nord, cap al Port d’Incles. Ja a l’altre vessant, passem pels estanys de Fontargenta, primer pel gran, després pel mitjà i finalment pel petit. Sota la sortida d’aigües d’aquest últim hi ha un petit pla per on passa un camí (fàcilment visible si no hi ha gaire neu) que perd alçada lentament a mig vessant, fins a arribar al fons de la Coma de Varilhes, on tornem a posar les pells.

En acostar-nos al coll (sense nom) que tanca la vall, enlloc d’anar cap a les canals que en baixen, anem guanyant alçada pel vessant de la dreta cercant les zones de menor pendent. La baixada pel vessant oposat no suposa cap problema, si bé el pendent és major a plom del coll i cap a l’esquerra.

El fons de la vall és pràcticament horitzontal des d’aquest punt fins a la cabana de la Rebèna (2.047 m). La trobem just abans d’un caos de blocs immensos que cobreix el marge esquerre del riu. La paret del darrere de la cabana és un ressalt rocós de la pròpia muntanya.