Puig dels Tres Vents o de Tretzevents - per la vall de Riuferrer - Puig dels Tres Vents o de Tretzevents - Puigmal - Canigó - Albera - France
Puig dels Tres Vents o de Tretzevents - per la vall de Riuferrer

Puig Dels Tres Vents - Puigmal - Canigou - Albères - France

Pujada

Des del punt on hàgim de deixar el cotxe a la pista que ve de Leca, la seguim fins al final. En arribar a proximitat del Riuferrer, la pista dóna pas a un camí ample que fa una ziga-zaga per dins del bosc. Després fa una llarga diagonal cap al NW i s’acosta de nou al riu. Baixem cap al riu, el creuem i deixem una vall a la dreta, i progressem en direcció W pel marge esquerre (orogràfic) de l’altre torrent.

Al cap d’una curta estona, creuem un altre torrent que ve del NW i remuntem just a continuació (un curt tram redreçat) en direcció NW per un llom entre barrancs, que aviat ens dóna accés aun seguit de pales netes de bosc que anem creuant en direcció NW. Cap a la cota 2260 girem cap a l’WSW per guanyar la carena S del cim per una pala. Ja només faltarà seguir la carena fins al punt més alt.

Baixada

Podem retornar a la vall per la mateixa pala o, si l’estabilitat de la neu ho permet, la fem per la cara N. Uns metres al SE del cim hi ha una pala que té continuïtat fins al fons de la coma que tanca el Puig del Roc Negre. Un cop feta aquesta part de la baixada, iniciem un llarg flanqueig a la dreta fins a trobar les amples i esplèndides pales per on hem vingut i que porten de nou cap als barrancs on hem començat la pujada després de creuar el Riuferrer.

L’accés és molt poc transitat. Està en males condicions però amb un cotxe una mica alt es pot fer fins al final. És molt probable que hagueu d’anar baixant del cotxe tot sovint per a apartar rocs.