Pic de Mariola - des de la Font de la Costa - Pic de Mariola - Couserans - Aran N - Spain
Pic de Mariola - des de la Font de la Costa

Pic de Mariola - Couserans - Aran N - Spain

Pujada

Segons la quantitat de neu, és possible pujar més o menys per la pista que va de Quanca a la Font de la Costa. L’estat de la pista varia molt d’un any a un altre, i hi ha una pujada forta que pot ser difícil de passar amb un turisme just després del revolt d’on surt el camí de Noarre.

Seguim la pista fins al final. Remuntem l’ampla pala de la font de la Costa i guanyem els plans del voltant de l’estany Xic. Girem aleshores al SW per arribar a l’esplanada de Borricanyes, on tornem a canviar de direcció per seguir cap al NW pel vessant que queda sota l’estany de Mariola.

En arribar a l’estany tenim una bona perspectiva del cim i de l’itinerari de pujada. A la dreta de les parets que protegeixen el cim hi ha un coll on hi arriba una pala a l’esquerra de la qual arrenquen les últimes canals per aquest costat. Aquesta és la pala que hem de remuntar.

A la part baixa de la pujada el pendent s’accentua una mica, si bé baixa a continuació fins a un replà que hi ha a la base del tram final de la pujada al coll. És possible pujar amb esquís fins a sota mateix de la cornissa que amb tota seguretat s’haurà format al coll. Superem la cornissa a peu i seguim per la carena. No és del tot estreta i a peu es fa bé. Amb esquís resultaria força exposada en fer els girs, tant pel cantó català com per l’occità. En algun punt hi ha algun pas de grimpada.

Baixada

Pel mateix camí de pujada. Segons condicions és possible sortir amb esquís des del mateix collet.