
Details
L’excursió a les Gorges de Carançà no és una excursió habitual de senderisme. Es tracta d’una ruta circular que ens portarà per camins excavats a la roca sobre penya-segats, per ponts penjats i per passarel·les metàl·liques que ens endinsaran al congost literalment per sobre del riu. Existeixen vàries alternatives per encarar l’excursió però, en general, s’acostuma a fer el bucle que ens portarà per tots els atractius de la vall.
La ruta circular comença i acaba al pàrquing de Thuès-Entre-Valls, des del qual podem començar passant un petit pont que ens portarà a un camí que ascendeix directament fins al camí excavat a la roca. Aquest camí, equipat amb un cable per gent amb vertigen, ens porta a gran alçada per sobre de la vall i va descendint a poc a poc fins a trobar-se amb el riu. Un cop al riu comencen tot un seguit de trams equipats amb ponts penjats i passarel·les metàl·liques, en alguns moments força estrets, que ens fan seguir el curs del riu fent-nos passar contínuament per sobre de l’aigua.
Un cop arribats a l’Avellanosa s’acaben les passarel·les i es pot fer mitja volta o es pot seguir tant com es desitgi per la vall. Per tornar es pot fer servir el mateix camí o seguir un camí que puja pel vessant E del congost i que ens ofereix una bonica panoràmica de les gorges i, sobretot, del camí excavat a la roca del vessant W. Aquest camí acaba descendint un altre cop al riu i ens farà sortir del congost per un petit túnel.

Le texte et les images de cette page sont disponibles
sous la license Creative Commons CC-by-sa.

Télécharge l’appli Whympr pour voir cet itinéraire en 3D.
- Recherche d'itinéraires (100 000)
- Retours communautaire
- Prévision météo
- Bulletin d’avalanche
- Carnet de course
- Création de traces
- Carte topographique (dont IGN)


