Tuc der Òme - des de Montgarri - Pic de l'Homme - Couserans - Aran N - Espagne
Tuc der Òme - des de Montgarri

Tuc der Òme - des de Montgarri

Altitude min / max1640m / 2750m
Durée1 jour
OrientationSE
Type d'itinéraireAller-retour
Source

Details

Accés a la cabana deth Horcalh

Comencem al pla de Beret, on prenem la pista que baixa cap a Montgarri pel marge esquerre de la Noguera. En arribar a es de Calhau, una casa immensa restaurada, girem a l’esquerra pel camí que remunta pel marge esquerre (orogràfic) de l’arriu deth Horcalh. En arribar a l’aiguabarreig de la ribèra d’Orla i del Vernatar creuem el riu (el cabal és important, si no hi ha ponts de neu pot ser necessari fins descalçar-se les botes) per arribar a la cabana d’Horcall, situada ben a prop de l’aiguabarreig, una mica enfilada al vessant que queda al S del Vernatar, darrere d’uns pins.

Pujada

Pugem pel marge dret (orogràfic) del riu Vernatar, i guanyem alçada per separar-nos-en i progressar per un tram de vessant que queda per sobre de la mica d’engorjament que fa el riu. Passem una zona una mica més dreta i de seguida la vall s’obre i podem creuar el torrent i progressar per pendents més suaus fins a la colhada Nera.

En cas de neus inestables, pot resultar interessant la pujada per la vall de Lastoar. En aquest cas també, la part alta de la vall permet progressar fàcilment per relleu suau fins a la colhada Nera.

A la colhada Nera girem cap al N i ens arribem fins al cim.

Tornada

Pel mateix itinerari. Al tram final, caldrà posar pells per pujar al pla de Beret.

Creative Commons logo

Le texte et les images de cette page sont disponibles
sous la license Creative Commons CC-by-sa.

download-card-background

Télécharge l’appli Whympr pour voir cet itinéraire en 3D.

  • Recherche d'itinéraires (100 000)
  • Retours communautaire
  • Prévision météo
  • Bulletin d’avalanche
  • Carnet de course
  • Création de traces
  • Carte topographique (dont IGN)