Salòria - Volta circular des de Tírvia - Pic de Màniga - Upper Ariège - Andorra - Spain
Salòria - Volta circular des de Tírvia

Pic de Màniga - Upper Ariège - Andorra - Spain

Recorregut de la cursa Ribalera, de l’AEC(www.aec.cat).

De Tírvia pugem per pista cap al bosc de Virós, on encadenem camins cap al Farro, on prenem un camí que flanqueja cap a la coma de Burg. La remuntem fins al coll de Màniga i d’aquí al cim. Fem la llarga carena, passem pel Covil i acabem al Salòria, des d’on baixem al coll de Conflent.

A les primeres edicions de la Ribalera es baixava directament fins a les bordes de Conflent, però a les darreres (2018), es fa un tomb per darrere del bony de Trescul, i es passa per la Pinosa abans de baixar cap a les bordes. Un cop allí, seguim una pista que tira avall pel costat del riu de l’Olla fins que el creuem i anem remuntant cap a prat Miró i en direcció al barranc de la Font Negra. Creuem els amples lloms de la serra de la Font Negra fins a trobar l’entrada (poc evident) a un camí recentment recuperat que porta fins al coll de So de Farrera. Des d’aquí agafem el camí que porta a aquest poble i després, pel camí vell, passant per Glorieta, retornem a Tírvia.