Gra de Fajol - Canal Central - Gra de Fajol - Puigmal - Canigó - Albera - Spain
Min / max altitude2000m / 2708m

Aproximació # 40mn

Des del darrer revolt de la carretera (2100m) de l’estació de Vallter 2000 (cartell del camí del refugi d’Ulldeter), prenem el camí en direcció al refugi. Hi passem pel costat i seguim en direcció SW en direcció a la canal, ben visible.

La canal

La canal fa una S per la cara E del cim. Per entrar-hi, remuntem el con de dejecció, de 40º. A la primera part del corredor hi toca aviat el sol, compte a la caiguda de pedres!

Al final del con, 45/50º pel marge orogràfic esquerre o 55º pel dret, superem petits ressalts de glaç. Ja som a mig corredor, i és aquí on s’escanya, amb presència de ressalts de neu o glaç de 55/60º en cas de poca neu, roca discreta. Girem cap a l’esquerra en arribar sota la paret, per prendre una pala de 45/50º que surt a la carena a uns 100m sota del cim, que ens queda a la dreta.

Descens

Pels pendents de la cara NW cap al coll de la Marrana i d’aquí vall avall cap al refugi i el punt d’inici.

Compte amb la caiguda de pedres a la part baixa de la canal, ja que el sol toca a la paret del damunt de seguida.