Tossal de Raspes Roies - Per les valls de Riqüerna i Francí - Tossal de Raspes Roies - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain
Tossal de Raspes Roies - Per les valls de Riqüerna i Francí

Tossal de Raspes Roies - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain

Hi ha una esplanada a l’entrada del poble on podem aparcar. Des d’aquí pugem pel carrer que en surt fins al cap del poble, d’on surt un camí prou ample per a esquiar que travessa un bosc de caducifolis que s’acaba a una zona planera de pastures cap a la cota 1600. Continuem pel mateix camí, que ressegueix la base del vessant SW del pic de l’Espada, fins al pont de fusta que creua el torrent una mica per sota de l’aiguabarreig del barranc de la Coma del Port i el de Francí.

Des d’aquí remuntem per terreny poc pendent en direcció NW per la riba dreta del barranc de Francí fins a trobar una pala que puja a l’esquerra. La remuntem fins a dalt i després girem a la dreta per anar a buscar el fons de l’ampla vall de Francí, per on ens acostem al cim, que ataquem pel coll de l’esquerra i després per la carena, suficientment ampla per a esquiar.

Descens pel mateix recorregut.