Tuc de Bargadèra - Des de la boca N del Túnel de Vielha - Tuca de Betren - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain
Tuc de Bargadèra - Des de la boca N del Túnel de Vielha

Tuca de Betren - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain

Pujada

De la incineradora (1380m) a l’entrada de la boca N del túnel de Vielha, seguir la pista que passa a sobre del túnel. Després del segon torrent, sota una residència secundària, prendre a la dreta un camí ample. Abandonar-lo quan perd el pendent i el bosc a l’esquerra esdevé amb clarianes. Pujant per la pendent d’herbei arribem una mica més a dalt a l’antic camí abandonat. Seguir-ho fins la borda de Sarrahèra de Baish (1650m). El següent ressalt es passa en hivern par la riba esquerra deixant a sota la borda de Sarrahèra de Naut (en absència de neu podem continuar par la riba dreta). Retrobem la vall principal al nivell d’un gran pla (1946m). Remuntar tranquil·lament la vall principal amb una successió de “tubs”. Just abans del final al còth de Bargadèra (2464m), dues opcions:

• pel Bargadèra : girar a l’W i remuntar una pendent que es redressa fortament vers al final.

• pel Bedren : girar a l’E i remuntar una pendent fàcil fins al cim.