
Details
Si les condicions de neu ho permeten, deixem el cotxe a la cota 1.600m, on la pista creua en poca distància tres torrents que baixen paral·lels del nord (Llosa, Concròs i Ventallola). Seguim el del mig pel seu marge esquerre orogràfic, per un camí tallat per arbres tombats. El primer tram puja de cop i pot ser difícil de fer amb esquís pels arbres caiguts. Més amunt el pendent se suavitza i el bosc s’esclarissa i podem avançar amb més facilitat. A mesura que pugem les vores del torrent van quedant netes de bosc i la progressió es fa cada cop més fàcil.
En arribar a l’estany de Concròs, continuem fins al fons del circ. Sota mateix de la part més inclinada del circ hi ha un morro de roca amb alguns pins que deixem a l’esquerra per anar a cercar un esperó de pendent més suau que els altres i que també té algun pi petit. Segons la quantitat de neu i el perill d’allaus, utilitzem la coma de la dreta d’aquest esperó per anar guanyant alçada (pendents de fins a 30º), fins a sortir als Plans de Calm Agre, per on, sense cap altra dificultat arribem fins al cim.
La baixada es fa en direcció al sud, primer per terreny suau, que de mica en mica va prenent forma de con. Baixem pel fons de la coma fins a trobar el torrent dels Forquets, que ens apareix per l’esquerra. Continuem fins a trobar la pista, que agafem cap a l’esquerra per anar cap a la Collada de la Balmeta, per on retornem cap al cotxe pel camí de la Baga de Carboner, que fa drecera i ens retorna a la pista 300 m més avall. Ja només caldrà continuar per la pista fins al cotxe.
Recorregut inusual i amb passos drets a la pujada per pujar el que altrament seria un bony de vaques

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

Download the Whympr App to view this route in 3D.
- Route search (100 000)
- Community returns
- Weather forecast
- Avalanche bulletin
- Race book
- Creation of tracks
- Topographic map (including IGN)


