Pic de Filià o de Pallassos - Des de Manyanet - Pic de Filià o de Pallassos - Luchon - Posets - Maladeta - Aigüestortes - Spain

La ruta comença a la part alta del poble semi-abandonat de Manyanet i cal seguir la pista que s’endinsa a la vall del mateix nom, en direcció al nord, per la falda est de la Pica de Cerví.

La pista va creuant diferents torrents que són propensos a les allaus. El barranc de la Comallavei és la via per on baixen grans allaus de placa que arrenquen des de la mateixa carena. El barranc de Confòs també pot quedar creuat per allaus de grans dimensions. Entremig d’aquests dos barrancs i fins que no superem el Serrat de l’Estret (esperó E de la Pica de Cerví), cal extremar les precaucions en la majoria del recorregut per l’exposició de la pista a allaus.

Un cop superat l’Estret, la vall s’eixampla notablement, fent molt més fàcil la progressió. Creuem el Riu de Manyanet i continuem en direcció nord pel seu marge esquerre, a mig vessant, cercant els pendents menors. Continuem pel mateix marge fins que la vall arriba a l’indret del Cap de Llevata, una zona de terreny suau rodejat pel nord per un tallat de roques. En aquest moment ens decantem a la dreta, per atacar la darrera pala, orientada al NW, que ens portarà sense majors dificultats al cim.

El descens es fa pel mateix recorregut.