Details
Acces# 20 à 25 min
Des-de el parking de Verdier Haut (200 m), seguir la carretera de Gorges d’Héric fins al Pont des Soupirs i travessar el torrent d’Héric per remuntar el Sentier des Gardes fisn al Coll de la Petite Suisse. Lo baixo de la petia cara W de la Petite Suisse presenta a la seva ezquerra una gran placa negrosa, llisa i vertical, que arriba el Sentier des Gardes, uns 15 metres després del coll de la Petite Suisse. La via sort de la vora ezquerra de aquesta placa directament del sender, al nivell de dues petits diedres inclinats cap a la ezquerra.
Via
L# | 4c | 35 m | Arribar a la base del petit diedre de ezquerra i arribar al de dreta per restablirse en un repla de la aresta baixo un petit ressalt una mica extraplomat (reunió amb cadena a la ezquerra, inici de la via equipada, accessible per el petit corredor de bardissa a la ezquerra). Anar a la dreta, passar el angle (1 pitó) i pujar, vessant W, dins la placa vertical pero bonas presas (4c, aéri, una mica expost) [es pot també , des-de el ample ressalt, passar directament el ressalt extraplomat (parabolts)]. arribem a un tram no tan vertical amb una reunió equipada uan mica cap amunt. R1 (parabolt, cadena). L# | 5a+ | 35 m | Pujar facilment el flanc W de la aresta fins a una placa negrosa que asopega baixo un ressalt extraplomat trencar per un diedre vertical, amb roca groga vermellenc, tancat per un sostre triangular en el fil de la aresta. pujar en el diedre (5a+, una mica atlétic y expost) i vorejar el desplom per la ezquerra (4c, roca molt maca) per trobarse en les plaques gris-negre del vessant N (la via equipada supera directament el desplom per la dreta - parabolt que no es veu des-de abaixo, just en sortida del sostre). arribar a la aresta a la dreta (viell pitó) i seguirla superant 2 petits ressalts (4b, parabolts) fins al cim. R2 per muntar (escamas). Variant : 4c : e spot també evitar completament el ressalt grogenc extraplomat seguint a la ezquerra, a dalt de la placa negrosa, una rampa extraplomada, formada per una ample fissura curva camina la vora superior extraplomada, i que ens porta a les plaques gris-negre del vessant N. arribar després o a la aresta a la dreta al nivell del viell pitó,o la via classic de la cara N a la ezquerra al nivell de su reunió intermedia.
Descens
Des-de el cim arribar sense cap problema a la bretxa entre Pointe de la Petite Suisse i Pointe à Pistre. baixar per el corredor N, fácil, que ens porta al peu de les vies escolas en la cara W de la Pointe à Pistre. tornar a la ezquerra al peu de la cara N de la Petite Suisse i recorrer a la dreta, cap al N, a lo dalt del socol que ens porta, en la sortida de les vies escolas, al Sentier des Gardes.

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

Download the Whympr App to view this route in 3D.
- Route search (100 000)
- Community returns
- Weather forecast
- Avalanche bulletin
- Race book
- Creation of tracks
- Topographic map (including IGN)



