Details
Acces
Inici usual # 2h à 2h30
Des-de el refugi, agafar la morrena del glaciar de Améthystes per vorejar la punta 3159 m, arribar a una canal que arriba fins a la bretxa seguinta, al N de aquesta punta. Començar més abaixo de la bretxa, al E per sequias o al W per un diedre de 40 m de III. grosses plaques grises de III portan a una petita aresta, després una volta a la esquerra porta al altipla, poc inclinat i plé de gros blocs.
Inici per el vessant SW del altipla # 4 a 5h
Podem també arribar al altipla per la via del Diedre Central o de la aresta S, el que allarga molt la ruta. Bons llocs de vivac després del enllaç de aquestas 2 vies.
Aresta de Jardin # 7h à 9h
Travessar facilment el altilpla cap al NE fins a una bretxa bé marcada. Un rapel de 20 m des-de amunt arriba a la bretxa. Un passo vertical després una travessa flanc recte porta al segon tram del altipla, facil. Des-de una terrassa, escalar una xemeneia a la esquerra (blocs enganxats, tascon enganxat e cinta per un pas de A0). Seguir per un fil facil fins a una part bé marcada, veure de front una paret molt vertical (1er garde). Baixar en 2 rappeles flanc E (10m+20m, petits rappels aconsellables per blocs on es facil enganxar la corda) fins a una terassa amplia (1h30 a 2h).
Seguir una cornisa sobre 20 m per vorejar el 2n garde fins a una fissura vertical (IV+, facil de protegir amb friends). Arribar al cim del 2n garde. 3 rappels de 25 m (molts blocs) portan al peu del Yatagan. Vorejarho flanc E per viras (neu possible), per arribar a una bretxa bé marcada que esta a la esquerra del gendarme a la esquerra del Minaret (1h30 a 2h).
Arribar llavors a peu del massis de Casque. Travessar a la dreta per arribar a la bretxa al W de la Reine, després arribar a altre bretxa baixo un gendarme de deus caps. Una travessa en primer lloc pujant al llarg de una paret vertical porta a una bustia, després de la cual es presenta una xemeneia llisa a la altura de espatlla (IV+ una bague de A0 ). també podem passar per el diedre evident 4 m a a la dreta de la xemeneia llisa (fissura de dits, 6a). En sortida, agafar plaques fissuradas una mica a la esquerra, després apuntar una bretxa tot recte, entre la paret i un gendarme evident. al fi, agafar una fissura obliqua cap a la esquerra. La aresta aéria porta al cimde Casque (1h30 à 2h).
Des-de el cim, baixar en 3 rapels a la dreta (10 m o desgrimpada, 25 m, 20 m o millor 35+20m). cornisas a la esquerra portan a prop de la aresta. Podem remuntarla o agafar una llarga diagonal ascendente (roques i neu). La aresta termina per una bretxa marcada, on un rappel de 20 m porta al fons de la bretxa (40min à 1h).
Arribar al fi de la aresta. Vorejar els primers gendarmes a la dreta al llarg de la paret per cornisas i plaques (petit rappel de 7 m al inici possible). El últim gendarme de 15 m mes o menys es remonta facilment. Arribar a la aresta mixta després nevada (glaç a fi de estació) que permes arribar al cim principal al W (1h a 1h30).
Descens
agafar la aresta W depsrés la pendent SW que porta al glaciar de Milieu : tirar vorera esquerra després vorera dreta al fi, despres travessar las morrenas baixo la llengua terminal per arribar al refugi.

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

Download the Whympr App to view this route in 3D.
- Route search (100 000)
- Community returns
- Weather forecast
- Avalanche bulletin
- Race book
- Creation of tracks
- Topographic map (including IGN)



