Caroux - Roc du Caroux ou Paroi du Rieutord - l'empire des mouflons - Caroux - Roc du Caroux ou Paroi du Rieutord - France
Caroux - Roc du Caroux ou Paroi du Rieutord - l'empire des mouflons

Caroux - Roc du Caroux ou Paroi du Rieutord - France

Route typeloop_hut
GearCamalots et coinceurs.

Aproximació

Acces des-de el parking de Douch], per el altiplá. agafar el GR7 fins al coll de l’Airole (500 m, 5 min). agafar un petit sender a la esquerra (triangles taronjes) que remunta un tram desguarnit en direcció de la Jasse de l’Ermite (500 m). Des-de llavors, agafar la pista en direcció del SW que baixa dins el bruc, en el dalt del vall de Rieutord. després de 700 m, agafar a la dreta un petit sender que se separa aviat en dues ; seguir aleshores la branca de esquerra (marques de triangles taronjes i fites) que travessa horizontalment en direcció SSW cap al Roc du Caroux. Al nivell del coll del coll de Ravin des Hêtres, el sender sort en travessa descendent, vessant E, sota el Roc de Caroux, la Agulle Godefroy després la Agulle Déplasse i arriba al Coll de Charbonniers, sortida del barranc de Charbonniers. cal baixar aquest barranc sobre 300 m de desnivell entre la Déplasse vora dreta i la agulle Viallat vora esquerra. baixant , es bo notar el inici de la Déplasse (un dièdre tombat que talla la cara SE). Un cop al peu de la Déplasse, travessar al peu de la paret dins el bosc en direcció de un petit monticle, recuperant unes maques vermelles. Des-de el ciml del monticle, es pot grimpar roques faciles per orientarse. seguir vorejant la paret seguint les marques. rebasem un tram on la paret es negre després el pilar W. Abans de arribar a un barranc que talla la cara, localitzar un tram extraplomat amb una zona debil a la seva dreta i golots visibles.

Via

L# |6a|35 m| Un pas delicat per arribar al primer golot (6a). pujar la placa vertical tallada per una fina fissura (6a mantingut). en la sortida de la fissura, per un pas de placa capa a la dreta, dificil de protegir i obligat (6a) arribar a la reunió en una petita cornisa.

L# |6a| 35 m| Passar el tram de desploms (6a, golots) després una placa darrere (IV+). Reunió en una cornisa enarborada.

L# |6a| 40 m| Travessar cap a la esquerra sota el sostre (III+) fins a localitzar un tram debil. passar la debilitat per un pas atlétic i una mica expo (6a). pujar lleugerament a la dreta. Un cop restablit al peu de una corta paret, sortearla per la esquerra (IV+, potser es pot pujar directa). a dalt de la paret sortir cap a la dreta i trobar una reunió amb spit + cadena comú amb el pilar W.

L# |3+|100 m |Pujar tot recte fins a la cornisa després pujar al més fácil el ample diedre al peu del últim ressalt Reunió amb merlet.

L# |6a|30 m| Localitzar dins la linia de desplom una linia que aconseguim des-de la dreta per una travessa (IV+). pujar en oblic cap a la dreta (V, pitons) per aspopegar sota un desplom que es pasa directament (6a, golots). Reunió en la sortida

L# |?|40 m| No em recordo! Un diedre al inici després cap a la dreta en la sortida del diedre i…… del que em recordo no hi mai cap problema en aquest ultim llarg marcat per golots.

Descens

Des-de el cim arribem al cami de acces sota el Roc du Caroux.

El primer llarg necessita protegir en un tram mantingut. millor estar sobrat. sino gran moment de solitud.