aresta N - Caroux - Le Minaret - France
Min / max altitude200m / 574m
Duration3 hours
Main facingN
Route typeLoop
GearPitones inultiles, un joc de friends, bagues (sobretot llargas)
Source

Details

Aproximació

Des-de el aparcament de Gorges d’Héric, agafar la carreterra de la gorja. Seguir un cami a la ezquerra. Un cartell indica les direcciones de Tete de Braque, Roc de Peyris, i Minaret. Passar las petitas vías equipadas i al nivell de la Tête de Braque, agafar el sender a la teva dreta (marcas vermellas) escrit una mica apagada (tire plus haut vieux con). Seguir este cami i passar tres coll (col du Cabalet, col du Fraïsse il altre menys evident al nivell de la aresta central del Minaret) després de una petita baixada vorejar la base del Minaret. Al nivell de un tercer coll, no cal seguir las primeras fletxas taronjas que portan a la vía “Mur d’Assaut”. Passar un corredor con ríerols (a vegades secs) desde on hi ha una vista perfecte de les itineraris de la cara est (segonas marcas taronjas, que portan a les vies de los “Sabots”5,6,7). Una mica mas enlla es pot veure al inici de la aresta nord. terceras marcas taronjas. Entrar en el bosc i seguir els triangles taronjas fins a arribar al peu de la vía. Una bona feixa permes equiparse al inici de la vía.

traçat de la aresta Nord del Minaret

Vía

Vía

L#1|4+|2 spits| Pujar tot recte el pilar seguint una fissura evident i passar la paret vertical amb fissuras paral-lelas a la ezquerra (IV y luego IV+, spits). Reunió en les arbres sobre la feixa.

L#2|5+|3 spits| Soritr directament costat dret de la aresta (V+, spits), tornar al fil al nivell del desplom, vorejar -ho pujant a la ezquerra sobre una gran escama molt fina (IV, pas sorprenent) des-de el cim del qual passas una paret que ens porta a la dreta del fil de la aresta (V+). Muntar la reunió en les blocs damunt abans de una pequeña bretxa.

L#3|4a| Res|Pujar un petit pilar i a lo més senzill. Reunió sobre blocs en el petit cim abans de una segona petita bretxa

L#4|5+| 4spits| Pujar de fornt 2 diedres (dülfer en el de ezquerra, IV+), després a lo més fácil per arribar a una fissura maca que també es pot fer en dülfer (IV). pujar al peu de un ressalt vertical que es pot passar de dues maneras :

•a la ezquerra pas inicial de Fraissinet, fissura extraplomada amb sortida tal com podem ( V+, quimics). •a la dreta, des-de la vira seguir una línia de 4 spits en les fissuras 6a o A0 (Nota : el 1er punt es comú a les 2 passos). Reunió en una terrassa més damunt amb blocs y arbust. aquest llarg fa 50 m, es pot trencar en dues muntant una reunio en la terrassa de dreta al peu del pas de 6a.

Las dificultats terminan aqui. Seguir la aresta més o menys horizontalmente en ensemble vorejant les ressalts per la ezquerra, en las viras vegetales (es pot seguir el fil integralment, pero es cansat i presenta poc interés). arribat al peu del primer ressalt, es pot arribar fácilment a la bretxa les dues cims per el costat del barranc nord de baixada (es veu a la dreta) o pujar un últim llarg (diedre, spit) que porta al cim de ezquerra (arribada de les víes de les “Sabots”) on una cadena de rápel permes tornar a la bretxa (altre cadena després a una bretxa marcada). Des-de la bretxa es pot arribar al cim de dreta (el més damunt) seguint a lo mes fácil, des-de la bretxa, fissuras tot recte després rampas i passos que vorejan las dificultades per la dreta (III max).

Baixada

Des-de el cim del Minaret, trobar un rápel algun metre al Sud i baixo blocs cumbrers, sobre una vira. En 25 m ens porta al barranc Sud. pujar fins la bretxa per arribar al barranc de baixada. Des- de la bretxa, evident pero delicada (anar en compte amb les blocs baixo los peus. el barranc ens porta al sender inferior del Cabalet, trobar-ho sobre la vora ezquerra del thalweg. tornar per el cami de anada.

Creative Commons logo

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

download-card-background

Download the Whympr App to view this route in 3D.

  • Route search (100 000)
  • Community returns
  • Weather forecast
  • Avalanche bulletin
  • Race book
  • Creation of tracks
  • Topographic map (including IGN)