
Details
Pujada
Per la coma del Mig
Des de la borda de Castellar avancem en direcció NE pel bosc, amb el riu a la nostra dreta. De seguida arribem a un replà llarg que creuem fins al final, quan girem cap a l’esquerra per una pala força dreta que surt a la coma del Mig. La recorrem en direcció N fins a situar-se sota la pala del cim. Girem a per remuntar el vessant fins al llom S per on arribem fàcilment al cim.
Per la coma de Varilles
Des de la borda de Castellar seguim el riu pel marge orogràfic esquerre fins a trobar una palanca que ens permet creuar-lo. Passem a l’altre vessant i anem guanyant alçada per un bosc més aviat obert. Sortim del bosc i ens encaminem a una visible coma que hi ha a l’esquerra de la portella de Rialb. La remuntem directament fins al final. La coma mor a l’aresta, de manera que superem una graonada curta i ens situem a la carena S del cim, que seguim fins a dalt de tot, sense gaires dificultats.
Baixada
Es pot fer directament per la pala W (500m de desnivell, pendent sostingut) si la neu està estable i no està glaçada. Si hi ha dubtes, baixem per un dels dos recorreguts de pujada descrits.

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

Download the Whympr App to view this route in 3D.
- Route search (100 000)
- Community returns
- Weather forecast
- Avalanche bulletin
- Race book
- Creation of tracks
- Topographic map (including IGN)


