Pointe Centrale S du Ferrouillet - Pel vessant E de la Brèche de Roche Fendue - Brèche de Roche Fendue - Belledonne - France

Pointe Centrale S du Ferrouillet - Pel vessant E de la Brèche de Roche Fendue

Brèche de Roche Fendue - Belledonne - France

Des del poble de Le Rivier d’Allemont, seguirem el carrer Route des Ronzières fins al final (aquest carrer està reservat als veïns així que no podrem aparcar al final, tot i que es podria pujar perfectament en cotxe). Poc després que la neu envaeixi la carretera, prendrem un camí a mà dreta que ens portarà amb traça molt ben marcada fins a sortir del bosc cap als 1700 m d’alçada.

Des d’aquí hi ha multitud de traces (majoritàriament d’esquí) i opcions a seguir, sempre en direcció W, que ens faran anar guanyant alçada més o menys ràpidament. Hi ha rampes realment importants però practicables en raquetes si es desitja pujar més directament. Un cop superat un primer ressalt (cota 2000 m), veurem per primera vegada la Pointe Centrale Sud du Ferrouillet i, a la seva esquerra, la Brèche de Roche Fendue (2480 m) cap a on ens dirigirem, tot buscant el pendent més adequat a la nostra condició física.

L’atac final al cim no presenta grans dificultats tot i que el pendent augmenta considerablement, però és més còmode fer-lo sense les raquetes. Si la neu no cobreix la roca, podem pujar més directament per ella utilitzant alguna que altra mà però sense que en cap moment esdevingui complicat ni aeri. Si hi ha massa neu, o bé es desitja continuar amb les raquetes, es pot perdre una mica de desnivell per l’altre costat del coll per guanyar les rampes lleugerament més suaus del costat SW.

El descens el farem seguint el mateix camí o, gràcies a la gran quantitat d’opcions que ofereix la muntanya, seguint petites variants. Hi ha multitud d’opcions pels esquiadors.

Pel que fa a fer l’itinerari amb raquetes, la dificultat resideix en el desnivell realment important a superar (+1300 m) i que presenta algunes rampes que a estones poden esdevenir molt dures.