la JLR a l'arête S - Caroux - Pilier du Bosc - France
la JLR a l'arête S

la JLR a l'arête S

Min / max altitude250m / 580m
Duration3 hours 12 minutes
Main facingSW
Route typeLoop
Source

Details

Acces

vegeu acces [[waypoints/42221/fr/caroux-pilier-du-bosc#acces|Pilier du Bosc]]. Des-de el “menjador”, seguir la marxa marcada per triangles taronjes que puajn “en écharpe”capa ldreta, en direcció de la aresta S. deixar-ho aviata per agafar una cruilla a la esquerra (també marcada per triangles taronjes) que portan a la ampla depressio baixo la xemeneia S. Travessar llavors a la dreta per arribar al inici de la via (nom escrit dins un petit canto enganxat a la roca).

Via

L# | 5a/b | 20 m | 5 br | Pujar un petit diedre dins una roca gris-negre, menys molsa de que semble, deixar una petita cornisa herbada a la dreta (arbre) i pujar recte en un pilar poc marcat a la dreta de una placa amb molsa. R1 en una cornisa bona, 2 químics. L# | 5a+ | 35 m | 2 br | Arribar fácilment una mica cap a la esquerra a dalt de un petit pilar segondari per la dreta i el petit desplom que sigue. seguir verticalment per fissuras i bonas llastres per arribar una mica cap a la dreta a un bosquet de roure en un tram poc inclinat de la aresta S. R2, arbre. L# | 4b+ | 25 m | 2 br | Restablirse en la molt gran llastra que forma un pilar a la esquerra del arbre el més alt, pujar recte i pujar una fissura molt neta amb inici que fa un petit desplom. arribem al cim del gendarme de la Aresta S. R3, 2 químics.

Seguir per la travessa de la brètxa i els dues llargs de laAresta S.

Descens

Un cop passat el gros bloc enganxat a dalt de la xemeneia S, seguir la marxa marcada de triangles taronjes i fites, que vorejan al inici les ultimes petites torres per la esquerra, arribar al repla sommital i baixar dins el barranc que voreja al SE l’Aiguille à Marcel. No perdre abajxo les dues petites remontadas travessant cap a la dreta que portan al peu del Pilier du Bosc.

Creative Commons logo

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

download-card-background

Download the Whympr App to view this route in 3D.

  • Route search (100 000)
  • Community returns
  • Weather forecast
  • Avalanche bulletin
  • Race book
  • Creation of tracks
  • Topographic map (including IGN)