Coll de la Coma de l'Estany Fondo - del refugi de Vallferrera al de Baborte - Coll de Baborte o de Pedres Blanques - Upper Ariège - Andorra - Spain
Coll de la Coma de l'Estany Fondo - del refugi de Vallferrera al de Baborte

Coll de la Coma de l'Estany Fondo - del refugi de Vallferrera al de Baborte

Min / max altitude1905m / 2735m
Duration1 day
Route typeTraverse
Source

Details

Pujada per la vall d’Areste

Desfem el darrer tram de la baixada del dia anterior i seguim amunt pel barranc d’Areste. Abans d’arribar a l’estany d’Areste hi ha algun tram força dret, i després la vall és franca.

La canal per on s’ha de pujar es troba sota una agulla de roca molt característica i que és un contrafort del Canalbona. El coll no té nom al mapa, però és el darrer pas abans que la carena s’enfili cap el cim, i té cota 2.700 m.

Coma de l’Estany Fondo

Per l’altre costat, hi ha una altra canal una mica dreta però poc exposada que ens condueix a la coma de l’Estany Fondo on reprenem la pujada que ens durà fins a un altre coll sense nom que es troba a la carena W del Canalbona. S’hi arriba sense massa dificultat buscant el pas entre grups de roques escampats pel vessant.

Coma d’Estats

Baixem la magnífica pala que ens separa de l’estany d’Estats. El primer tram és un tub una mica dret que desemboca a una pala uniforme i fàcil que ens deixa a la sortida d’aigües de l’estany.

Coma de Sotllo

Iniciem la pujada cap al Coll de Baborte o de Pedres Blanques seguint el primer torrent que trobem a mà dreta abans d’arribar a l’estany de Sotllo. Al final ens decantem una mica a l’esquerra, per arribar a un estanyol que hi ha a la base del coll, que guanyem fàcilment.

Circ de Baborte

Baixem en direcció SW, cap a una zona d’estanys. A la darrera baixada cal anar tombant a l’esquerra, travessant alguna zona plana, fins a arribar al refugi (2385 m).

Creative Commons logo

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

download-card-background

Download the Whympr App to view this route in 3D.

  • Route search (100 000)
  • Community returns
  • Weather forecast
  • Avalanche bulletin
  • Race book
  • Creation of tracks
  • Topographic map (including IGN)