Details
Aproximació # 3h
Des de l’estació de Vallter 2000, passem el coll de la Marrana (1h/1h30), des d’on prenem direcció NW flanquejant l’ample vessant SW del Bastiments i arribar així al coll de Freser o de Coma Mitjana (2704m). Des del coll, passem al vessant N i, creuant cap a l’esquerra, arribem a un nou coll (2685m), ben visible al N del pic de l’Infern i al S de la serra Mitjana, i que ens dóna accés al circ N del pic de l’Infern.
També es pot accedir a la paret des de Toès a través e les gorges de Carançà i el refugi del Ras de Carançà, o bé des de Prats de Balaguer passant el coll Mitjà i, de nou, el refugi del Ras de Carançà. Aquestes dues opcions són molt més llargues.
Via # 9 Llargs
L# | Ataquem directament la canal del Gendarme, pas de de II et III. | | L# | Atenyem el fil de l’esperó del costat dret de la canal del Gendarme, pas de III. | | L# | Seguim l’esperó amb passos de III+, o bé lleugerament a la dreta, sense arribar mai al fons de la canal del Gendarme. | | L# | El llarg clau, un diedre de roca blanca de IV i després III; pas d’oposició. | | L# | Marxa de II+ obliquament cap a la dreta pel fons d’una canal que forma un replà. | | L# | Nou diedre de III/IV-, per l’eix de la canal del Gendarme; a la sortida del diedre, seguir cap a l’esquerra per plaques llises de IV- en direcció al cim. | | L# | Plaques de III i IV que creuem obliquament cap a l’esquerra. | | L# | Passos de III+, sempre en travessa ascendent cap a l’esquerra. | | L# | Darrer llarg fàcil, de II+ fins al mateix cim. | |
Tornada # 2h a 2h30
Dues possibilitats:
- des del pic de l’Infern, retornem seguint la carena cap a l’E passant pel pic de Freser i el Bastiments;
- tirar cap a l’W fins al Portell, de cota 2737m i situat entre el pic de l’Infern i els pics de la Vaca, per baixar cap al SE per la Cometa i arribar per camí al coll de la Marrana (opció més llarga).

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

Download the Whympr App to view this route in 3D.
- Route search (100 000)
- Community returns
- Weather forecast
- Avalanche bulletin
- Race book
- Creation of tracks
- Topographic map (including IGN)



