Details
Aproxiamcio
Des-de Douch per el altiplá. Seguir el sender marcat fins al coll de l’Airole. agafar un petit sender a la esquerra (marques de triangles taronjes) que remunta un tram desguarnit en direcció de la Jasse de l’Ermite. Des-de llavors, agafar la pista en direcció del SSW que baixa lo dalt del vall de Rieutord i deixar-ho a la esquerra per un petit sender (marques de triangles taronjes) que travessan en lleugera baixada per arribar a prop del coll de “Ravin des Hêtres”. pujar una mica cap al Roc de Caroux per arribar a dalt de la marxa de la Vire Guy Pistre (marques blaves). agafar-ho a la dreta després deixar-ho aviat per arribar a la esquerra a la bretxa entre la espatlla de Rieutord i el Roc de Caroux i a dalt del corredor Éspatlla Godefroy (Grésouïre Grande). baixar en aquest corredor per arribar a una ample cornisa herbada que tanca horizontalment lo baixo de la cara. Seguir la cornisa final al nivell del gran diedre evident, adornat amb dues arbusts 30 m més amunt, que desplaça les plaques de abaixo de la cara. es pot també pujar des-de les gorges d’Héric, per el Ravin des Charbonniers, després la pista de les agulles que deixem després del inici de la aresta SSW de la Godefroy, per remuntar el corredor Éspatlla-Godefroy.
Voie
L#1 | 5b | 30 m | 5p | Pujar dins el diedre, en primer lloc fácilment (3c). després del diedre se divide en due, agafar el de esquerra i pujar en el seu costat esquerro, més delicat (4b, 2 pitons), fins a asopegar baixo el desplom molt net que lo tanca. sortir per una petita travessia a la dreta (5b, 2 pitons bé oxidats) per arribar dins el diedre de dreta arribar al gros arbust (teix) a dalt. | R1, arbre, 1 p. L#2 | 3a | 10 m | |Seguir facilment dins el diedre -corredor per arribar a un ample cornisa herbada i muntar la reunió en la seva extremitat dreta. | R2, 3 parabolts ! L#3 | 3c | 15 m | 1p | Pujar verticalment en la paret de plaques inclinadas a la dreta de la cornisa, després en diagonal a la dreta cap a una petita cornisa per arribar a la dreta un merlet bó en cornisas. |R3, per muntar, merlet (el mateix que la aresta SW) (reunió possible menys a la dreta per no tan comod). L#4 | 5a | 25 m | 2p | Pujar lleugerament a la esquerra per una fissura-diedre (1 pitó) per arribar a una gran escama extraplomada caracteristic (1 pitó al peu) que superem en dülfer després en “râteau de chèvre” (5a+, bé atlétic i expo). | R4 en el cim de la escama (per muntar). L#5 | 5b+ | 15 m | 1p | Des-de el cim de la escama, pujar lleugerament a la dreta i travessar a la dreta a la placa llisa (delicat i expost, dificil de protegir), passar la pantxa gris que sigue (1 pitó) i sortir vessant S de la aresta, poc inclinat. | R5, 3 p. L#6 | 3b | 25 m | | Sortir facilment per plaques inclinadas, després de roques trencadas, en el cim. L#5’ | 6b | 40 m | | Variant directa : de R4, seguir a la esquerra una fissura extraplomada (A0/5c o 6b, pitons) i sortir directament baixo el cim.
Descens
Desgrimpar la molt facil aresta N i travessar cap al NNE per una pista poc marcada baixo el Roc de Caroux per arribar a prop del coll del “Ravin des Hêtres” i el itenrario de ida.

The text and images in this page are available
under a Creative Commons CC-by-sa licence.

Download the Whympr App to view this route in 3D.
- Route search (100 000)
- Community returns
- Weather forecast
- Avalanche bulletin
- Race book
- Creation of tracks
- Topographic map (including IGN)



